IRAN LAND'S REPORT           گزارش به خاک ایران
سیامک مهر
Thursday, April 28, 2005

 

بيانيه‌ی کانون وب‌لاگ‌نويسان ايران - پن‌لاگ در مورد مسايل اخير طرح شده توسط وب‌لاگ‌نويسان

اين روزها گروهی از وب‌لاگ‌نويسان نسبت به صدور حکم اعدام برای اسماعيل محمدی و حجت زمانی اعتراض گسترده‌یی را آغاز کرده‌اند و از سوی ديگر وب‌لاگ‌نويسان زيادی خواهان آزادی فوری و بی‌قيدوشرط اکبر گنجی شده‌اند.وخامت وضعيت حقوق بشر و محدوديت آزادی بيان در ايران هر روز ابعاد تازه‌تری می‌گيرد؛ علاوه بر صدور حکم اعدام برای فعالان سياسی با دستگيری‌ يوسف عزيزی بني ُطرُف تعداد زندانيان مطبوعاتی و وب‌لاگی افزايش پيدا کرد و شرايط بد زندان و بيماری ناصر زرافشان و رضا عليجانی جان آنان را در معرض خطر قرار داده است.کانون وب‌لاگ‌نويسان ايران هم‌صدا با اکثريت وب‌لاگ‌نويسان نسبت به صدور حکم اعدام به‌طور کلی و به‌خصوص برای فعالان سياسی و خبرنگاران و وب‌لاگ‌نويسان معترض است و به وب‌لاگ‌نويسان پيشنهاد می‌کند با امضا‌ی تومارهای تهيه شده و نوشتن مطلب در وب‌لاگ‌های‌شان فضایی را در وب‌لاگ‌ستان فراهم آورند تا حکم اعدام زندانيان سياسی لغو شود و آزادی زندانيان سياسی و مطبوعاتی و وب‌لاگ‌نويس ميسر گردد.

کانون وب‌لا‌گ‌نويسان ايران- پن‌لاگ




Tuesday, April 26, 2005

 


بیماری آمریکا ستیزی

آقای عزت الله سحابی در سخنرانی 25 فروردین خود که به مناسبت سالگرد درگذشت یدالله سحابی انجام گرفت است دقیقاً مانند یک آخوند پس از ذکر بسم الله و قرائت آیات تازینامه و تنقیه مقداری روایت و حدیث و اوراد و ادعیه به ماتحت مخاطبین، به تحلیل اوضاع کنونی ایران می پردازد و گویا الزامی داشته است که هر پرت و پلایی را بر علیه آمریکا بر زبان آورد:

ما در ماهيت دولت امريكا هيچ حرفي نداريم. علي‌الخصوص اين جناحي كه امروز در امريكا حاكم اند و به نام نئو كانها شناخته مي‌شوند. اينها مردماني متجاوز، فاشيست، قدرت طلب و جنگ طلب‌اند ... امريكا امروزه در خط امپراتوري شدن است، مانند امپراتوري روم و ايران. ما از اهداف امريكا نسبت به خودمان باخبريم و هيچگونه رضايت و طرفداري از آن اهداف نداريم. بنابراين اين نسبت را به ما ندهند كه اگر مي‌گوييم «جنگ نه»، يعني طرفدار امريكاييم و يا امريكا را تاييد مي كنيم. فعلا اين جناحي كه در امريكا حاكم‌ شده دنبال جنگ است براي اينكه امپراتوري خودش را تضمين و تسجيل كند ... حالا گير نيوكان ها افتاده ايم كه وحشي اند و مي خواهند هست و نيست ما را ببرند. ما منكر تجاوز طلبي و امپرياليسم آمريكا نيستيم.

ایشان در این سخنرانی سه بار واژه استعمار و دوازده بار واژه امپریالیسم را به کار می برد که در همه موارد مصادیق آن اروپا و ژاپن است ولی ایشان تعمداً آمریکا را مصداق می گیرد و هر کجا نیز که از غرب نام می برد با اینکه مقصودش اروپاست اما واژه غرب را چندان به جا و نا به جا بکار می برد که آمریکا نیز درون آن تعریف شود؛ درصورتیکه آن غرب مورد بحث همان اروپای کهنه استعمارگر است و هیچ ربطی به آمریکا ندارد. او حتا نمی تواند به تنها یک مورد و مثال از رفتار استعماری و امپریالیستی آمریکا در ارتباط با ما اشاره کند، مگر دخالت آمریکا در غائله 28 مرداد که شده لقلقه بی معنی زبان هجوگویان شبه روشنفکر این چند دهه اخیر. وی با اینکه به خوی استعمارگری اروپائیان واقف است و خوب می داند چه کسی " هست و نیست " مارا می برد و به طور مستقیم هم به آن اشاره می کند ولی انگار بی ناسزا گفتن به آمریکا اموراتش نمی گذرد:

معاملاتي كه امروزه غرب، آلمان، فرانسه، انگلستان، ايتاليا، و يا ژاپن باما مي كنند، اين جوري است. يعني چهار ، دو ، سه و حتي پنج برابر قيمت واقعي بين المللي با ما حساب مي كنند. در حقيقت ما از اين طريق داريم غارت مي شويم ... مرتبا اين خون ما و سرمايه ماست كه دارد به طرف غرب مي رود ... امروز غيبت آمريكا در روابط مستقيم اقتصادي ما موجب شده است كه غرب و ژاپن بازار را براي خود خالي بيابند و بنابر اين در اين بازار خالي از رقيب خيلي ترك تازي نمايند.

آقای سحابی ضرورت داشتن رابطه طبیعی و تعامل خردمندانه با آمریکا را نه به دلیل رفتار متمدنانه و انسانی و اجتماعی هر ملتی و از جمله ما، بلکه به دلیل ناتوانی در جنگیدن با آمریکا و روشی تاکتیکی بر می شمرد:

ما منكر تجاوز طلبي و امپرياليسم آمريكا نيستيم ... نسبت قدرت و توان اقتصادي ، سياسي و نظامي طرف مقابل ما خيلي بيش از بيست برابر و حتي صد برابر است. پس مصلحت ملي ما نيست كه با ابراز خصومت آشكار، جنگ را به داخل كشور خود بكشانيم.

بسیاری از مطالب عنوان شده در این سخنرانی به روشنی مواضع آمریکا ستیزانه مستتر در همین سخنرانی را محکوم می کند. واین تضاد و تناقض امروز به صورت یک نوع بیماری اپیدمیک که منشأ چپی و کمونیستی داشته وآخوند تبه کار به خوبی از مبتلایان به آن سواری گرفته و می گیرد، در میان غالب اهل اندیشه و سیاست ما شیوع یافته است.



 

اعتراض به حکم اعدام اسماعیل محمدی کارگر کرد

خانمها وآقایان
کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد- سازمان عفو بین الملل- سازمان دیده بان حقوق بشر

رژیم جمهوری اسلامی برای یک زندانی سیاسی دیگر "اسماعیل محمدی" حکم اعدام صادر کرده است. اسماعیل محمدی 38 ساله ودارای 5 فرزند بوده و از دوسال پیش در زندان ارومیه به سرمی برد. این دومین حکم اعدام زندانیان سیاسی می باشد که در دو هفته گذشته تصویب شده است. جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی درخطبه های نمازجمعه هفته گذشته اعلام نمود که احکام اعدام فراوانی صادر شده که این احکام فقط برای مصلحت نظام اجرا نمی شود. ما جمعی از وبلاگ نویسان ایرانی از همه مجامع مدافع حقوق بشر جهانی خواستاریم تا همه تلاش خود را برای توقف احکام اعدام اسماعیل محمدی - حجت زمانی ودیگر زندانیان سیاسی به کارگیرند و از یک قتل عام دیگر درایران جلوگیری کنند. ما خواهان آنیم که سیاست پیشه گان غربی بیش از این خود را در مقابل وجدانهای بیدار و افکار عمومی جهان تحقیر نکرده و حقوق بشر و جان ایرانیان را در مقابل منافع اقتصادی به مسلخ نبرند! و درمذاکرات خود بر لغو و توقف اجرای حکم اعدام وهمچنین آزادی هر چه سریعتر زندانیان سیاسی در ایران پافشاری کنند.

جمعی از وبلاگنویسان ایرانی.

برای اعتراض به این حکم لطفا تومار زیر را امضا کنید:

http://www.petitiononline.com/es2012/petition.html




Prevent imminent execution of Kurdish worker Ismail Mohammadi

To:
Human Rights Commission of the United Nations,
Amnesty International
Human Rights Watch

Dear sir/Madame,

The Islamic republic of Iran has ordered execution of another political prisoner. Ismail Mohammadi is 38 and father of five and has been in custody in Urumia prison for the past two years.This is the second execution order for political prisoners that has been confirmed in the past two weeks. Jannati, head of the supreme council announced in Friday prayers last week that many execution sentences have been ordered and are on hold just for the benefit of the regime.We, a group of Iranian Blogwriters, urge all human rights organizations to do all in their power to stop imminent execution of Ismail Mohammadi, Hojjat Zamani, and other prisoners of conscious and prevent another massacre of political prisoners. We ask the western politicians not to further diminish their dignity against the public conscious and awareness and do not compromise the basic human rights and lives of Iranian people for petty economical benefits. We ask the western politicians to stop any negotiations with the Iranian government until regime’s abandonment of execution sentence in Iran and release of all political prisoners.َ

A group of Iranian Blogwriters

--------------

Please sign the following petition to protest Ismail Mohammadi's execution sentence:

http://www.petitiononline.com/es2012/petition.html



Saturday, April 23, 2005

 

1000



Sunday, April 17, 2005

 



از اعدام حجت زمانی جلوگیری کنیم


خانم ها و آقایان
مجامع حقوق بشر

قوه قضاییه جمهوری اسلامی حکم اعدام حجت زمانی زندانی سیاسی 29 ساله را صادر کرده است و هر آن احتمال اعدام او میرود. حجت زمانی در سال 2003 پس از فرار از زندان اوین توسط پلیس ترکیه دستگیر و به ایران تحویل داده شد. دو برادر حجت زمانی نیز قبلا توسط دولت ایران اعدام شده اند.

حجت زمانی و شش زندانی سیاسی دیگر در 5 بهمن 1383 موفق شدند با اعتصاب غذای سی و دو روزه خود توجه مجامع بین المللی را به شرایط طاقت فرسای زندانیان و تقض شدید حقوق بشر در ایران جلب کنند. اکنون کمتر از یک ماه پس از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی رژیم جمهوری اسلامی قصد اعدام حجت زمانی را دارد.

دولت ایران با 159 اعدام اعلام شده در سال پس از چین در دنیا مقام اول را در اعدام دارد.متاسفانه دولت های غربی منافع اقتصادی را بر جان انسانها مقدم می شمارند و با مذاکره با دولت جمهوری اسلامی آنها را در نقض سیستماتیک حقوق بشر جری تر میکنند.

ما جمعی از وبلاگ نویسان ایرانی از سازمان های حقوق بشر و از مجامع بین المللی تقاضا داریم با همه توان خود از اعدام حجت زمانی جلوگیری کنند و هر . گونه مذاکره با دولت ایران را موکول به توقف اعدام ها در ایران تعهد دولت ایران به رعایت حقوق اولیه انسانی در ایران نمایند.

پتیشن



Saturday, April 16, 2005

 

دشمنان انسان



Saturday, April 02, 2005

 

خَر خودتی!

عیسی سحرخیز از بچه شغال های اصلاح طلب که بیست و چند سال است از قِبَل همین نظام خورده و چریده و تازه پس از هشت سال تجربه فریب و لافزنی های بی شرمانه خاتمی به اصطلاح تدارکچی رسیده است، در این نوشته ابتدا ما را از پاسدارهای قاتل می ترساند.
می گوید: مردم اگر از انتخابات قهر كنند، گوشه عزلت گزينند و در خانه بنشينند ژنرال هاي داخلي و خارجي آينده ايران را ترسيم خواهند كرد. در منطق ژنرال ها خصومت و خشونت حرف اول را مي زند.
مگر مردم در جمهوری اسلامی طی سال های حکومت نکبت بارش به غیر از خصومت و خشونت شکل دیگری از ارتباط میان خود و حکومت را دیده و تجربه کرده اند ؟ جمهوری اسلامی خود اساس ناامنی و هرج و مرج داخلی و خارجی بوده است.
جمهوری اسلامی در سطح داخلی جز به زبان خشونت سخنی نگفته و به غیر از اسلحه هیچ وسیله ای در دست نداشته است. قریب به چندین میلیون جمعیت ایران طی این بیست و شش سال گروگان حکومت اسلامی بوده اند. حکومت اسلامی کشور را به مدت هشت سال به جنگی بیهوده و بی معنی کشاند و در این فرصت و بهانه به قلع و قمع مخالفانش پرداخت. جمهوری اسلامی با دادگاه های انقلاب، با زندان های مخوف و قتل و شکنجه و شلاق و جاسوسی و دخالت در پنهانترین و خصوصی ترین زوایای زندگی مردم فضای سیاه نا امنی را تا به امروز بر جامعه مسلط ساخته و همچنان با توقیف روزنامه ها و بازداشت وبلاگ نویسان به نا امنی دامن می زند. جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیلش با دگرگونی ها و تغییرات مبتذل و در عین حال رذیلانه در زندگی روزمره مردم روح و روان شهروندان را به بازی گرفته و روان جمعی جامعه را از تعادل خارج ساخته ودچار کلافگی دائمی کرده است. با تغییر پی در پی شماره تلفن ها، شماره اتومبیل ها، با تغییر مدام نام کوچه ها و خیابانها و میادین و مکان های عمومی، با جیره بندی غذای روزانه مردم و توزیع کوپن های بی حرمتی و ایجاد و تثبیت روند لجام گسیخته تورم و گرانی ارزاق مورد نیاز مردم ... آرامش را از زندگی باز گرفته و ناامیدی و سردرگمی نسبت به حتا آینده نزدیک را به مرزهای بیمارگونه ای کشانده است. فقر عمومی و فساد دم و دستگاه عظیم دولتی در کنار ایجاد حوادث ساختگی جنایت بار و بهره برداری های سیاسی چون انفجار قطار نیشابور و کشتار مردم بیگناه، کشتن لاله و لادن در آستانه سالگرد هیجده تیر و ... تمامی از عوامل ناامنی و پریشانی و کشیدگی اعصاب جامعه کنونی ماست.
در سطح خارجی حکومت اسلامی از ابتدا با فکر ابلهانه صدور انقلاب و در واقع صدور تروریست به تمامی جهان، از ایران جزیره ای پرت و دورافتاده و منزوی و مطرود و بی آبرو ساخت و باعث و بانی فقر و عقب ماندگی فرهنگی و فن آوری گردید. با اشغال سفارت آمریکا و گروگانگیری بی شرمانه شهروندان آمریکا دنیا را با ما دشمن نمود. طی این سالها جمهوری اسلامی در به در به دنبال مخالفینش در سراسر جهان گشته و هرکجا به آنان رسیده بی برو برگرد به قتلشان رسانده است ...
آقای سحر خیز اما وقتی از ژنرال های خارجی صحبت می کند دقیقاً گُه زیادی می خورد. مگر در افغانستان و عراق ژنرال های خارجی حکومت می کنند؟ بهترین حکومت هایی که این ملت ها حتا به خواب شبشان هم نمی دیدند در آنجا مستقر گردیده است. حقیقت این است که حکومت اسلامی تا به حال هم با دنیا و هم با مردم ایران دائماً در جنگ و خصومت بسر برده است.

عیسی سحرخیز با ساده لوح دانستن مردم و ناچیز شمردن شعور سیاسی آنان پیشنهاد ابلهانه برگ سفید را به میان می آورد. می گوید: در روز انتخابات با برگ راي سفيدي در صندوق به خشونت طلبان و مستبدان " نه" خواهيم گفت. و به گونه ای مضحک ادامه می دهد: شما فكر مي كنيد كه اگر تعداد آراي سفيد شمارش شده در صندوق هاي راي بالاتر از آراي نفر اول انتخابات فرمايشي باشد اين فرد مي تواند بر صندلي رياست جمهوري لحظه اي بنشيند؟
آنچه مورد نظر و مطلوب جمهوری اسلامی است فقط و فقط جمع آوری توده های بی شکل و گوسفند وار مردم در حوزه های انتخاباتی است. چه رای بدهیم، چه برگ سفید در صندوق بیاندازیم، و چه بر برگ ها دشنام بنویسیم، آنان به هدف خود که همان سیرک انتخابات و نمایش آزادی و دموکراسی است خواهند رسید.
جمهوری اسلامی تاکنون هیچ ارزش و بهایی برای رای و نظر مردم چه در انتخابات و چه به صورت انتقاد قائل نبوده است. اساساً آخوند فاقد گوش است و تنها دهان گشاد پُر عربده ایی است که باید یکبار برای همیشه بسته شود.



: فهرست 20 نوشتار واپسین

سرنوشت آزاداندیشی در جامعهء توحیدی
«دربارهء اسلام و از جمله«اسلام رحمانی
!سکولاریسم یعنی مرگ بر اسلام
سفر به سرزمین ممنوعه
تحولات جامعه در سال پیش رو
!ما آتش پرستیم
چهارشنبه سوری، خاری در چشم اهریمن
مرگ حکومت اسلام در سالروز تولدش
دربارهء بیانیه های زنجیره ای جناح اصلاحاتچی
میخ های تابوت مرجعیت شیعه
توضیحی دربارهء یک حد شرعی
رستاخیز ایرانیان و دشمنانش
قصاص یا توحش اسلامی
!بازگشت گربه نره
اسلام که تنگ آید --- آخوند به جفنگ آید
درک شرایط مبارزه در قلمرو اهریمن
دربارهء شکنجه و لواط اسلامی
عینکِ سبزِ فریب
سرانجام انقلاب مخملی در قلمرو اهریمن
مافیای روحانیت در نبرد مرگ و زندگی


This page is powered by Blogger. Isn't yours?

     E.mail                     Home
دکتر اسماعیل خویی

اعلامیه جهانی حقوق بشر
کمیته دفاع از حقوق بشر
حزب مشروطه ایران
سکولارهای سبز
مقالات سیاسی
درفش کاویانی
زنده باد انقلاب
سکولاریزم نو
علیه تبعیض
فرهنگشهر
بی خدایان
انجمن آرا
کاوه سرا
سربازان
نیلگون
زندیق
افشا
کافر


آژانس خبری کوروش
اخبار روز
اطلاعات.نت
ایران امروز
پارس دیلی نیوز
ایران پرس نیوز
ایران گلوبال
ایران تریبون
بلاگ نیوز
روشنگری
گزارشگران


نوید اخگر
نادره افشاری
منوچهر جمالی
آرامش دوستدار
امیر سپهر
پری صفاری
میرزاآقا عسگری
بهرام مشیری
اسماعیل نوری علا



Archives