IRAN LAND'S REPORT           گزارش به خاک ایران
سیامک مهر
Wednesday, February 22, 2006

 

گفتگوی خانم آيان هيرشی علی Ayan Hirsi Ali، تهيه کننده‌ی فيلم Submission «شِبه رسالت» ، ٣٦ ساله، سومالی الاصل ـ مسلمان زاده ـ تابع هلندی، نماينده پارلمان اين کشور از جانب حزب ليبرال هلند ـ VVD ـ با هفته‌نامه‌ی «اشپيگل» ، شماره ٦ ـ فوريه ٢٠٠٦

اشپيگل: خانم هيرشی شما از محمد پيامبر اسلام به عنوان يک "ديکتاتور" و يک "منحرف جنسی" نام می‌بريد. تئو وان گوگ، کارگردان فيلمی انتقادی درباره دين اسلام (فيلم Submission) كه شما تهيه‌كننده‌اش بوديد، توسط يک افراطی مسلمان به قتل رسيده و خود شما تمام وقت تحت حفاظت امنيتی بسر می‌بريد. آيا می‌توانيد احساس فعلی كاريکاتوريست‌های دانمارکی را تجسم کنيد؟
هيرشی : احتمالا در حالت فلج روحی بسر می‌برند. از يک طرف صدايی در ذهن‌شان به آنها می‌گويد، اجازه ندارند مخفی شده و امر ِ آزادی عقيده و نظر را به اين سادگی بفروشند، از طرف ديگر از اين مسئله شوکه شده‌اند كه می‌بينند تا چه حد آزادی‌های شخصی‌شان را از دست داده‌اند. فراموش نکنيم که اينها متعلق به نسل پس از جنگ هستند، نسلی که تنها صلح و رفاه را می‌شناسد و حال می‌بايستی به طور ناگهانی برای حقوق انسانی مبارزه کند. اشپيگل: به نظر شما علت اوج گيری اين اعتراضات چيست؟ ادامه مطلب




Thursday, February 16, 2006

 

آخرین اخبار توهین به مقدسات

در پی انتشار دوازده کاریکاتور از گاو در یکی از نشریات اروپایی، بیش از یک میلیارد هندو به خیابانها ریختند و با سر دادن شعار « بقره بقره حتی النصر » ضمن اعتراض به انتشار کاریکاتورهای موهن، چندین سفارتخانه کشورهای اروپایی را به آتش کشیدند. هندوها که احساساتشان به شدت جریحه دار شده است با محکوم کردن توهین به مقدسات از کشورهای اروپایی خواستند از همه گاوهای جهان عذرخواهی کرده و عاملان این توطئه صهیونیستی را به دست آنها سپرده تا هرچه سریع تر سنگسار نمایند. سرخپوستان آمریکا نیز که آنان را به غلط ایندیَن یا هندی می نامند در نامه ای به سازمان ملل اعتراض خود را به این عمل شنیع ابراز داشتند. یکی از علمای امت سرخپوست به نام « ایستاده بر گاو » ضمن اشاره به روابط حسنه اجداد سرخپوست خود با گاوهای وحشی موسوم به بوفالو، توهین به مقدسات را در هر شکلی محکوم نمود.
و این هم یکی از آن کاریکاتورها که این همه جنجال آفرید:





Wednesday, February 15, 2006

 


یاد آوری

اینهایی که از دموکراسی حرف می زنند دشمن اسلام هستند. ما هر چه می کشیم از همین طبقه ای است که ادعا می کنند روشنفکریم. اینها که ادعای روشنفکری می کنند اگر از فضولی دست برندارند سرکوب خواهند شد. ما باید مثل سایر انقلاباتی که در دنیا واقع می شود چند هزار از این فاسدها را در مراکز عام سر بریده باشیم و آتش زده باشیم تا قضیه برطرف شود. اینها از یهود بنی قریظه هم بدترند و باید اعدام شوند. به اذن خدا و امر خدا همه آنها را سرکوب می کنیم، به اقتدای حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام شمشیر می کشیم و این فاسدها را مثل غده های سرطانی درو می کنیم و تمامشان را می کشیم.

از عربده های آیت الله خمینی




Monday, February 13, 2006

 

بیانیه کانون وبلاگ نویسان ایران در رابطه با حمله به سفارت خانه های خارجی به بهانه چاپ کاریکاتور

کانون وبلاگ نویسان ایران حق آزادی بیان روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان را محترم می‌شمارد و حملات هیستریک به سفارت خانه‌های کشورهای غربی را محکوم می‌نماید.
کانون وبلاگ نویسان(پن‌لاگ) ضمن محکومیت تهاجم بنیادگرایان اسلامی به سفارت خانه‌های کشورهای غربی از جمله نروژ، دانمارک، اتریش و انگلستان، به بهانه چاپ کاریکاتورهایی در یکی از روزنامه‌های دانمارک ، وظیفه خود می‌داند که در راستای منشور و اساسنامه خود به این نقض صریح آزادی بیان و باج خواهی بنیادگرایان حکومت اسلامی ایران که دست بر قضا پس از گذشت چهار ماه از انتشار کاریکاتورهای موصوف و در هنگام فشار بین‌المللی بر دولت ایران انجام می‌شود اعتراض کند.
ما به اطلاع جهانیان می‌رسانیم که مهاجمین همان کسانی هستند که با پوشش و سازماندهی دولتی همواره به گردهمایی‌های دانشجویان - معلمین - پرستاران- زنان و کارگران درست باهمین شیوه‌ها هجوم آورده‌اند وهمچنین حق آزادی بیان در اینترنت را با فیلترینگ دولتی و سانسور و دستگیری و ارعاب وبلاگ نویسان مورد حمله قرار داده‌اند. دیر زمانی است که وبلاگ نویسان ایرانی با بهانه‌های گوناگون و به جرم نوشتن عقاید شخصی خود مورد حمله و اتهام و بازجویی قرار می‌گیرند وبه شلاق و زندان‌های طویل المدت محکوم می‌شوند.
ما از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که سانسور دولتی ایران را به همه دنیا تعمیم ندهند. و در عوض عضویت دولت ایران در سازمان ملل را مشروط بررعایت حقوق اولیه انسانی و حق آزادی بیان و ابراز اندیشه بشرح اصول مصرح دراعلامیه جهانی حقوق بشر نمایند و در این راستا به عنوان اولین قدم خواهان آزادی بی قید و شرط همه وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران زندانی و زندانیان سیاسی در ایران باشند.

کانون وبلاگ نویسان ایران ( پن‌لاگ )




Friday, February 10, 2006

 

نمی توان نظاره گر مرگ آزادی بیان در پای جهالت بود.

این قصه ای که با انتشار کاریکاتورهای محمد عرب به وجود آمده گذشته از هر چرت و پرت سیاسی که پشت آن هست یا نیست اما یک واقیتی را در درون خود دارد که پرداختن به آن وظیفه هر آزادی خواه و اهل فکری است که از جوانب و جنبه های گوناگون مورد بازکاوی قرار دهد و به این خوانش همه گیر دامن بزند تا از دل آن یک معظل کهن بشری حل گردد: اینکه هیچ چیزی روی این زمین مقدس نیست به طوری که بتواند فارغ از نقد و واکاوی زشتیها و زیبایی هایش بر انسان آوار گردد.

مسلمانان و کلاً اهل ایمان و ایدئولوژی از هر دین و مذهب و فرقه و دار و دسته ای هرگونه نقد و انتقاد از اصول ایمانشان را توهین تلقی می کنند تا بدین وسیله مخالفان خود را ساکت و سرکوب کنند. مضحک تر زمانی است که اینان فیلسوف و روشنفکر هم قلمداد می شوند. ( اینجا را بخوانید و تفسیر آقای سروش از آزادی بیان را هم ببینید.)

توهین همانطور که احترام، به فرد حی و حاضر با نام و نام خانوادگی مشخص معنی می یابد. به طوری که فردی که مورد توهین واقع شده خودش و یا وکیلش با وکالتنامه رسمی، از مراجع قانونی پیگیر شکایتش شود. محمد عرب یک مقوله تاریخی است که عقاید و اصول و باورهایی را یدک می کشد که برای بسیاری ارزشمند است و در مقابل بیشماری نیز نه تنها هیچ ارزش و امتیازی در این باورها نمی یابند چه بسا آموزه های وی را مخل انتظام و ترتیبات زندگی فردی و اجتماعی خود بدانند.
توهین به باورهای کسی معنی ندارد؛ بلکه فقط و فقط به شخص مشخصی می توان توهین کرد یا احترام گذاشت. اعتقادات و باورهای افراد برای صاحبانشان قابل احترام است و دیگران چنین وظیفه ای ندارند.

در اینجا فرض کنیم چنانچه فردی کله سقراط را به کون انسان تشبیه کرد ( گویا در واقع هم سری تاس و بزرگ و زشت داشته است! ) - آنهم سقراط با آن دانش و درک فوق العاده بشری که کسی یافت نمی شود که منکر روشنگری های وی و تأثیر اندیشه های وی در فهم درست امور این عالم خاکی باشد. - آیا آنوقت یک عده ای حق دارند یقه بدرانند که به سقراط توهین شده و بریزند همه جا را به آتش بکشند؟ تازه از کجا بدانیم که اگر سقراط زنده بود از این تشبیه ناراحت می شد و معترض بود؟
و یا فرضاً اگر کسی مدعی شد که محمد عرب بچه باز بوده و از حقایق تاریخی و زندگی وی سند و مدرک آورد و داستان عایشه را ملاک قرار داد و یا به آیات قرآن اشاره کرد وخشونت فاشیستی و بی حد و حساب وی را بر ملا ساخت هیچکس نمی تواند معترض و متعرض چنین منتقدی بشود. حتا اگر نتواند ادعای خود را اثبات کند.
این از ابتدایی ترین حقوق انسانی و رسالت روشنفکری است که تمامی باورها و اندیشه ها و اعتقادات شناخته شده را به هر وسیله، با قلم، با رنگ، با عکس و فیلم و ... به دم تیز انتقاد قرار داده و سره را از ناسره جدا ساخته و گام به گام در راه روشنگری و آگاهی بخشی به دیگران به پیش برود.

اگر در اسلام ناقد به قرآن کافر است و ناقد به محمد مسلمان نیست و ناقد به ائمه شیعه، این تکلیف بر خود مسلمانان است و دیگران را حرجی نیست. بگذارید دیگران کافر و نجس باشند ولی مسلمانان تروریست نباشند. اینطوری بهتر است. چون امروز جهان به تروریست ها رحم نمی کند.




Tuesday, February 07, 2006

 

دفاع از آزادی بیان در برابر توحش و جهل و جنون مسلمانان وظیفه انسانهای فرزانه و متمدن است.




محمد


محمد


محمد



Sunday, February 05, 2006

 

محمد

چرا معجزه نمی شود؟

یه زمانی می گفتن ممد رینگو بچهء آخوند منتظری وقتی داشته آحمد خمینی سید اولاد پیغمبر رو می گاییده هی کیرش خشک میشده. البته ممد رینگو باز کیرشو تف میزده و تر میکرده. ولی معجزه به جای خودش اتفاق می افتاده.
پس حالا چرا دست کسانی که این کاریکاتورها رو کشیدن و به ساحت پیمنقل اسلام توهین کردن خشک نمیشه؟ لااقل جوهر قلمشون که بایست خشک میشد. یعنی واسه باری تعالی کون آسید آحمد آقا از پیغمبرش حرمت بیشتری داره یا اساساً بی خیالش شده؟
بابا پیغمبر هم بود پیغمبرای قدیم خداییش! زمان شاه همین پیغمبر کلی ابهت داشت. همه بهش احترام میذاشتن. خدا هم هواشو داشت. درآمد پیغمبر و ائمه و نواب اربعه و آخوند و دارو دستشونم پُر بدک نبود. یه آب باریکه ای بود که آهسته و پیوسته میومد. ولی حالا داره از سرچشمه قطع میشه. معجزه پوجزه ای هم دیگه در کار نیست. همین کاریکاتورا نشانه روشنشه. دیگه نه عربده کشی تو خیابونا اثری داره و نه از حوزه های علمیه انگلیس در قم و نجف کاری ساخته است.
آب رفته، به جوی باز نگردد.




: فهرست 20 نوشتار واپسین

سرنوشت آزاداندیشی در جامعهء توحیدی
«دربارهء اسلام و از جمله«اسلام رحمانی
!سکولاریسم یعنی مرگ بر اسلام
سفر به سرزمین ممنوعه
تحولات جامعه در سال پیش رو
!ما آتش پرستیم
چهارشنبه سوری، خاری در چشم اهریمن
مرگ حکومت اسلام در سالروز تولدش
دربارهء بیانیه های زنجیره ای جناح اصلاحاتچی
میخ های تابوت مرجعیت شیعه
توضیحی دربارهء یک حد شرعی
رستاخیز ایرانیان و دشمنانش
قصاص یا توحش اسلامی
!بازگشت گربه نره
اسلام که تنگ آید --- آخوند به جفنگ آید
درک شرایط مبارزه در قلمرو اهریمن
دربارهء شکنجه و لواط اسلامی
عینکِ سبزِ فریب
سرانجام انقلاب مخملی در قلمرو اهریمن
مافیای روحانیت در نبرد مرگ و زندگی


This page is powered by Blogger. Isn't yours?

     E.mail                     Home
دکتر اسماعیل خویی

اعلامیه جهانی حقوق بشر
کمیته دفاع از حقوق بشر
حزب مشروطه ایران
سکولارهای سبز
مقالات سیاسی
درفش کاویانی
زنده باد انقلاب
سکولاریزم نو
علیه تبعیض
فرهنگشهر
بی خدایان
انجمن آرا
کاوه سرا
سربازان
نیلگون
زندیق
افشا
کافر


آژانس خبری کوروش
اخبار روز
اطلاعات.نت
ایران امروز
پارس دیلی نیوز
ایران پرس نیوز
ایران گلوبال
ایران تریبون
بلاگ نیوز
روشنگری
گزارشگران


نوید اخگر
نادره افشاری
منوچهر جمالی
آرامش دوستدار
امیر سپهر
پری صفاری
میرزاآقا عسگری
بهرام مشیری
اسماعیل نوری علا



Archives