IRAN LAND'S REPORT           گزارش به خاک ایران
سیامک مهر
Monday, January 03, 2005

 

یک خاطره

من تو دوره تحصیل یه دوستی داشتم به اسم جعفر که من بهش میگفتم جعفر جنّی. بقیه می گفتند سقراط. البته اونم دل خوشی از من نداشت، بهم می گفت سیاسی کار، البته به تحقیر. اون همیشه تو آسمون ها بود. از این بچه پولدارها بود. زمین سفت و سخت زیر پاشو رها کرده بود عارف شده بود. از اون هایی بود که در نهایت منطقی اش یه چیزخل و چلی می شد مثل احمد فردید وبا کمی تفاوت آل احمد مثل وقتی که خسی در میقات را نوشت منهای فقرش. فردید که چیزهایش نوشتنی نبود چون اصلاً چیزی در کار نبود. این جعفرک نیم وجب بچه، نیچه خوانده بود، بودا می خواند ( البته ترجمه می خواند که یعنی کشک! ) عاقبت هم نه چیزی از فلسفه فهمید نه از عرفان. افتاد دنبال کون شریعتی و با هانری کربن تازه آشنا شد بعد قات زد حزب الهی شد رفت جبهه شهید شد مُرد. این خطر همیشه دوروبر مسلمون هایی که خیلی فکر میکنند پرسه میزنه که یهو دیوونه بشن. چون نباید فکر کنند. قبلاً براشون فکر شده. هرچند وقتی مسلمونی، اساساً دیوونه که هستی. یه مسیحی باید بیاد دیوتو بکنه تو جان گله خوک تا رها بشی.
یادمه شازده کوچولوی اگزوپری را خیلی دوست داشت و مثل همون آخوند فیلم مارمولک ادای روشنفکری در می آورد. مثل بسیاری از اسنوبیست های دهه چهلی که با خوندن چند تا ترجمه از سارتر اِند روشنفکری شدند رفتند خمینی رو با سلام و صلوات آوردند کردن تو پاچه ما جوون های خام. روانش شاد باد دکتر بختیار که تنها فردی بود که فهمید توده گوسفند چه گهی دارد می خورد وگلوی خودش را پاره کرد ولی به کله این جماعت جنّ زده نرفت.
میگن یه معلمی میذاره به کون یکی از شاگردهاش. می گیرن می برنش پیش قاضی. قاضی می پرسه این چه کاری بود کردی. از تو که باید بچه هارو تربیت کنی اصلاً انتظار نمی رفت. معلمه میگه خوب هرچی درس به این دانش آموز گفتم تو کله اش نمی رفت من هم به کونش کردم. قاضی میگه این چه حرفی است، چه ربطی داره، خجالت بکش. معلم میگه ای آقای قاضی مثل اینکه شما هم هرچی میگم تو کله تان نمی ره!
حالا دکتر بختیار هم هرچی به موقع خودش گفت تو کله ما نرفت تا اینکه خمینی آمد به کونمان کرد. چرا؟ چون تمامی این مردم جنّ زده اند. از رهبران فکری و روشنفکر تحصیل کرده اش تا سبزی فروش سر کوچه ما. از سید جمال تا مهندس بازرگان وسحابی ها. تاهمین آخوندهای حرامی که خودشان سمینار میذارن دلیل عقب ماندگی ملت های مسلمان را جستجو کنند. بدون آنکه ذکری از اسلام که وجه مشترک کشورهای اسلامی است به میان بیاورند. ومنطقا اسلامً همان چیزی است که در پی اش می گردند. علت والعلل نکبت و فلاکت جوامع مسلمان. چند هزار هدایت باید شیر گاز رو باز کنند تا این آدمها یه تکانی به خودشون بدهند؟
الان ببینید تو عراق چه فجایع ابلهانه ای که روی نمی دهد. همه مسلمان و جن زده اند. سر منافعی که هرگز نداشته اند با یکدیگر می جنگند. قبیله گرایی و اسلام که با هم بیامیزد می شود افغانستان وعراق وفردا ایران. اساساً این منطقه خاورمینه جن خیز است. تا کنون 124 هزارپیغمبر تولید کرده است. ساکنان این گوشه از جهان یک کاریشان میشه. نمی تونن خودشان را اداره کنند.
بگذریم ... این جعفر جنی ما با اینکه خیلی استعداد داشت، ( میگم با استعداد چون من کافر رو کنار خودش تحمل می کرد ) ولی از شمار خیل عظیم تلف شدگان این سرزمین بود. یه مدتی در یه مقطع خاصی از جوانی کتاب می خوانند، روشنفکر می شوند، بعد کلافه تر از ناآگاهی وگیجی اولشان خود ودیگران رو هم راهی نا کجا آباد می کنند. چون هیچ چیز در اینجا سر جای خودش نیست. از یک سو همین آدم کلی ادای غرب فهمی داشت از طرفی زن که گرفت رفت پیش یک آخوند حکومتی که واسش عقد کنه. بعد هم زنه رو پیچید تو کفن سیاه و از این مسجد به اون مستراح کارشان شده بود شغل مسلمانی. وقتی هم مُرد زنش تو بنیاد شهید به دادن افتاد.
وقتی ندانی از کجا ضربه می خوری مثل جن زده ها سرگردانی، تمدن درخشانی هم اگر در همسایگی ات باشه که مثل ساعت دقیق و درست کار بکنه انگار به تو مربوط نیست. توی گه زندگی نکبت بارت دست و پا میزنی. این جعر جنّی یک سفر چند ماهه هم به اروپا رفته بود. از صحبت هاش کاملاً پیدا بود بیمار است. از هرچه دیده بود لذت برده بود و پسندیده بود، ولی طوری حرف می زد که انگار نه انگار اون زندگی می تونه برای خودش هم در اینجا وجود داشته باشه. اصلاً برای اینجا اون زندگی رو نمی خواست. یک جنّ زده بود، یک روشنفکرمسلمان .
یادش به خیر، شهید شد مُرد. البته زیاد مهم نیست.




: فهرست 20 نوشتار واپسین

سرنوشت آزاداندیشی در جامعهء توحیدی
«دربارهء اسلام و از جمله«اسلام رحمانی
!سکولاریسم یعنی مرگ بر اسلام
سفر به سرزمین ممنوعه
تحولات جامعه در سال پیش رو
!ما آتش پرستیم
چهارشنبه سوری، خاری در چشم اهریمن
مرگ حکومت اسلام در سالروز تولدش
دربارهء بیانیه های زنجیره ای جناح اصلاحاتچی
میخ های تابوت مرجعیت شیعه
توضیحی دربارهء یک حد شرعی
رستاخیز ایرانیان و دشمنانش
قصاص یا توحش اسلامی
!بازگشت گربه نره
اسلام که تنگ آید --- آخوند به جفنگ آید
درک شرایط مبارزه در قلمرو اهریمن
دربارهء شکنجه و لواط اسلامی
عینکِ سبزِ فریب
سرانجام انقلاب مخملی در قلمرو اهریمن
مافیای روحانیت در نبرد مرگ و زندگی


This page is powered by Blogger. Isn't yours?

     E.mail                     Home
دکتر اسماعیل خویی

اعلامیه جهانی حقوق بشر
کمیته دفاع از حقوق بشر
حزب مشروطه ایران
سکولارهای سبز
مقالات سیاسی
درفش کاویانی
زنده باد انقلاب
سکولاریزم نو
علیه تبعیض
فرهنگشهر
بی خدایان
انجمن آرا
کاوه سرا
سربازان
نیلگون
زندیق
افشا
کافر


آژانس خبری کوروش
اخبار روز
اطلاعات.نت
ایران امروز
پارس دیلی نیوز
ایران پرس نیوز
ایران گلوبال
ایران تریبون
بلاگ نیوز
روشنگری
گزارشگران


نوید اخگر
نادره افشاری
منوچهر جمالی
آرامش دوستدار
امیر سپهر
پری صفاری
میرزاآقا عسگری
بهرام مشیری
اسماعیل نوری علا



Archives